Understanding WCAG 2.0

Skip to Content (Press Enter)

G176: A villogó terület kellően kis méreten tartása

Alkalmazhatóság

Megfelelően használható az összes általános webtartalomhoz, beleértve az olyan speciális eseteket, mint amikor az anyagot kimondottan arra tervezték, hogy egy előtérben jelenjen meg.

Jelen technika vonatkozik a:

Leírás

Jelen technika célja egy egyszerű módszert biztosítani a teljesítési feltétel végrehajtására a villanó, de kisméretű dolgok esetében.

Amennyiben olyan dologgal rendelkezik, amely egy másodperc alatt háromnál több alkalommal villan fel (így a G19 nem használható), de a villogó terület kisebb, mint a 10 fokos látómező 25%-a (ami a látás központi területét jelenti a szemben), akkor automatikusan továbblép.

A 10 fokos látómező a látás központi területét jelenti. Ez a terület sűrűn átszőtt fényérzékelőkkel (receptorokkal). Ezen a területen keletkező villanások a látókéreghez továbbítódnak. A fényérzékenységgel küzdők számára ezek a villanások a látókérgen rohamokat okozhatnak. A villanásoknak a szem más területén (ahol sokkal kevesebb érzékelő van), sokkal kisebb hatásuk van a kérgen. Emiatt a fókusz a látás központi területének 10 fokos szögében található.

1 Képletet: Általában megfelelő kis terület webtartalom esetében

A legtöbb webszerkesztő nem tudja, hogyan váltsa át a látóteret képpontokká, melyeket általánosságban kezelni tudnak. Jelen technika biztosítja ezt az átváltást.

Jelenleg a legjobban elterjedt képernyőméret a 1024 x 768, 15-17 coll átmérővel. Amikor az általános képernyőnézési távolságból (11-26 coll) nézik, a 10 fokos látómező megközelítőleg 341 x 256 képpontos területre terjed ki. Ez nem kerek formájú, de ez a legtöbb felhasználó számára sem az és a különbség elenyészően kicsi (illetve arra a területre esik, ahol kevesebb a receptor, így nem fontos).

Mivel az a feltétel a bármelyik 10 fokos látómező 25%-a, bármelyik egyszeri villanó esemény a képernyőn (nincs másik villanás), amelyik kisebb, mint egy 21,824 négyzetképpontos összefüggő terület (bármilyen formájú) az az általános és vörös villanás küszöbértékek alatt van.

Az 1024 x 768 értéket azért választottuk, mert ez a legáltalánosabban elterjedt képernyőméret. Ez szintén működik a nagyobb felbontású képernyők esetében, mivel a szorosabb képpontsűrűség, kisebb és biztonságosabb képméretet eredményez.

Az alacsonyabb felbontású képernyőkkel rendelkező felhasználók vagy az, aki nagyítja vagy közelről nézi a képernyőt, a képernyőnézési távolságtól függően, nagyobb kockázatot vállal. Az ilyen csoport igényeit a G19 Biztosítani, hogy a tartalomban nincs olyan alkotóelem, amely 1 másodperc alatt háromnál több alkalommal villan fel, fejezetet teljesíti, mivel ez független a képernyőfelbontástól vagy a képernyőnézési távolságtól.

2 Képlet: Általában megfelelő kis terület az ismert képernyők esetében

Használja a következő folyamatot a képernyőn található általában megfelelő kis területek kiszámolásához (képpontokban), amikor ismert a képernyőméret, a felbontás és a képernyőnézési távolság.

Megjegyzés: Számos okból (a színérzékelőek elosztása gyakran nem kerek formájú, egyszerűség, számítógépes kényelem, történelem) a központi 10 fokos látómező 4:3 arányú közelítést jelent mivel a látótérben 10 fok szélességet és 7.5 fok magasságot jelöl. Ennek 75 négyzetképpontos területe van, szemben a 78.5 négyzetképpontos területű 10 fokos körrel.

  1. A képernyőnézési távolság téglalap alakú átalakításához, szorozza meg a képernyőnézési távolságot 0,1745 (10 * Pi / 180) értékkel, hogy megkapja a négyszög szélességét, és szorozza a képernyőnézési távolságot 0,1309 (7,5 * Pi / 180) értékkel, hogy megkapja a négyszög magasságát. (Ez a számítást el lehet végezni collban vagy milliméterben, vagy más egyéb hosszúsági mértékegységgel.)

  2. Határozza a 10 fokos látószög méretét képpontokban.

    Ennek elvégzéséhez egységnyi hosszúságra jutó képpontokban szorozza meg az 1. lépésben szereplő négyszög szélességét és magasságát a képernyő felbontásával, a négyszög vízszintes és függőleges méretének megszerzéséhez képpontokban.

    • Egy 1080p széles-kijelzőjű képernyő esetében (amely 1920 osztva 1080 képpontottal), a collonként képpontokban megadott képernyő felbontása 2203, osztva a collban megadott átlós képmérettel.

    • Egy 720p széles-kijelzőjű képernyő esetében (amely 1365 osztva 768 képpontottal), a collonként képpontokban megadott képernyő felbontása 1566, osztva a collban megadott átlós képmérettel.

    • Egy LCD számítógépes monitor esetében, amely a képpont sűrűséget milliméter / képpont értékben határozza meg, a képernyő felbontása collonként képpontokban számítva 25.4, osztva a milliméterben megadott képpont sűrűséggel.

    Bármilyen képernyő esetében, amennyiben ismeri a tényleges átlós képernyőméretet collban és a képernyő vízszintes felbontását képpontokban, akkor a képernyő felbontása collonként eső képpontokban a négyzetgyöke a ((vízszintes felbontás képpontokban) * (vízszintes felbontás képpontokban) + (függőleges felbontás képpontokban) * (függőleges felbontás képpontokban)) képletnek.

  3. A négyszög szélességének szorzata a magassággal és osztva 4-el.

Példák

Források

Ellenőrzések

Folyamat
  1. Kiszámolt az általában megfelelő kis terület.

  2. Ellenőrizze, hogy egy időpontban a képernyőn csak egyetlen terület villog.

  3. Ellenőrizze, hogy a villogó tartalom beleillik egy folyamatos tárolóba, melynek területe kisebb, mint az általában megfelelő terület.

Várható eredmények
  • A #2 és #3 ellenőrzések teljesülnek.


Teljesítési feltételek: