Understanding WCAG 2.0

Skip to Content (Press Enter)

G161: Keresési funkció biztosítása, amely segíti a felhasználót a tartalom megtalálásában

Alkalmazhatóság

Az összes, űrlapokat tartalmazó technológia.

Jelen technika vonatkozik a:

Leírás

A weboldalakat átkutató keresési funkció biztosítása olyan tervezési stratégia, amely a felhasználók számára a tartalom megtalálásának módját kínálja fel. A felhasználók speciális szavak vagy kifejezések keresésével megtalálhatják a tartalmat, anélkül, hogy szükségük lenne a webhely megértésére vagy a szerkezeten történő keresztül navigálásra. Ez gyors és könnyű módja lehet a tartalom megtalálásának különösen a nagy webhelyeken.

Bizonyos keresővel foglalkozó vállalatok webhelyeknek ingyenes hozzáférést kínálnak fel keresési alkalmazásaikhoz. Rendelkezésre állnak olyan keresőmotorok, melyeket a ember telepíteni tud a saját szerverére. Bizonyos webes működéssel foglalkozó vállalatok olyan kereső szkripteket kínálnak, melyeket az ügyfelek feltelepíthetnek saját oldalaikra. A legtöbb szolgáltató eszközeinek fizetős változatát is felkínálja, sokkal fejlettebb szolgáltatásokkal.

Tovább növeli a keresési funkció akadálymenetességét az olyan keresési funkciók implementálása, amely elvégzi a kifejezések helyesírás-ellenőrzését, magába foglalja a kifejezések különböző végződéseit (szótő keresése), és amely engedélyezi a különböző terminológiák használatát (szinonimák).

A keresési funkció hozzáadása vagy egy egyszerű űrlap hozzáadaása a weboldalhoz, ami gyakran egy szövegmező kifejezések kereséséhez és egy keresést elindító gomb, vagy egy keresőűrlapot tartalmazó oldalra vezető hivatkozás hozzáadásával. A keresőűrlapnak természetesen hozzáférhetőnek kell lennie.

Az olyan technikák, melyeket a keresőmotorok belső keresési eredményeinek optimalizálására használnak, szintén támogatják a belső keresőmotorokat és sokkal hatékonyabbá teszik őket: kulcsszavakat, META címkéket és egy hozzáférhető navigációs szerkezetet használnak. A kereső webhelyek útmutatót biztosítanak ahhoz, hogy hogyan kell előállítani keresésre optimalizált tartalmat, például a Microsoft útmutató a sikeres indexeléshez, a Google-barát webhely létrehozása és a Yahoo! Keresési tartalom minőségére vonatkozó irányelvek.

Példák

Példa 1: Egy vásárlási webhely

Egy vásárlási webhely olyan különböző kategóriákba rendezi a saját termékeit, mint a női ruhák, férfiruhák és gyerekruhák. Ezekhez olyan alkategóriák tartoznak, mint a női felsők, nadrágok, cipők és kiegészítők. Minden oldal tartalmaz egy keresőűrlapot. A felhasználók egy keresési mezőbe begépelhetik a termékszámot vagy a termékleírást, és így közvetlenül az adott termékhez lépnek, ahelyett, hogy a megtaláláshoz szükséges lenne számukra a termékkategóriákon történő átnavigálás.

Példa 2: Egy információs központ

Egy információs központ egy vállalat termékeiről több ezer oldalas támogató információt tartalmaz. Egy keresőűrlap lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csak az információs központ oldalait vizsgálják, és találják meg azokat a cikkeket, melyek a keresett kifejezéseket tartalmazzák.

Források

A források csak információs célokat szolgálnak, és csak angolul elérhetőek.

Ellenőrzések

Folyamat
  1. Ellenőrizze, hogy a weboldal tartalmaz egy keresőűrlapot vagy egy kereső-oldalra vezető hivatkozást

  2. Gépelje be a szöveget abba a keresési űrlapba, amely a weboldalak halmazában szerepel

  3. Indítsa el a keresést

  4. Ellenőrizze, hogy a felhasználó arra az oldalra kerül, amely a keresett kifejezést tartalmazza

  5. Ellenőrizze, hogy a felhasználó arra az oldalra kerül, amely a keresett kifejezést tartalmazó oldalakra vezető hivatkozások listáját foglalja magába

Várható eredmények
  • A #1 ellenőrzés teljesül, és vagy a #4, vagy a #5 ellenőrzés teljesül.


Teljesítési feltételek: