Nincs időzítés:
A 2.2.3 teljesítési feltétel (SC) értelmezése
2.2.3 Nincs időzítés: Az időzítés nem lényeges része a tartalom által megjelenített eseménynek vagy tevékenységnek, kivétel a nem interaktív szinkronizált média és a valós idejű események. (AAA Szint)
Jelen teljesítési feltétel célja
Jelen teljesítési feltétel célja az időzített használatot (interakciót) igénylő tartalom előfordulásának minimalizálása. Ez teszi lehetővé a vakok, gyengénlátók, valamint a kognitív és motorikus problémákkal küzdő emberek számára, hogy interakcióba lépjenek a tartalommal. Ez abban különbözik jelen teljesítési feltétel A szintjétől, hogy a valós idejű események kivételt képeznek.
Megjegyzés: a csak videóval, mint például a jelnyelv, az 1.1. irányelv foglalkozik.
A 2.2.3 teljesítési feltételből származó előnyök
- A mozgáskorlátozott személyeknek általában több időre van szükségük, hogy valamire reagáljanak, valamit legépeljenek, vagy valamilyen tevékenységet elvégezzenek. A gyengénlátók esetében több időt vesz igénybe az olvasás és a különböző dolgok elhelyezése a képernyőn. A képernyőolvasót használó vak embereknek több időre van szükségük a képernyő elrendezésének megértéséhez, az információ megtalálásához és a vezérlések működtetéséhez. A kognitív és nyelvi problémákkal küzdőknek több időre van szükségük az olvasáshoz és a megértéshez. A siketek esetében, akik jelnyelv segítségével kommunikálnak, több időt vesz igénybe a szöveges formában kinyomtatott információ elolvasása (ami mások számára második nyelv lehet).
Azokban az esetekben, amikor a jelnyelvi tolmács siket felhasználóhoz intézi a hangzó tartalmat, az időkorlátok irányítása is lényeges.
Példák a 2.2.3 teljesítési feltételre
Olyan teszt tervezése, ahol a teszt teljesítéséhez szükséges idő nem befolyásolja a pontozást.
Ahelyett, hogy időkorlát használatával kalibrálunk egy on-line tesztet, pontozás alapján végezzük el a kalibrálást, amikor nincs időkorlát.
Olyan játék tervezése, ahol a felhasználók egymás után következnek, és nem valós időben versenyeznek egymással.
Az egyik fél szüneteltetheti a játékot anélkül, hogy érvénytelenítené azt a verseny szempontjából.
Kapcsolódó források
A források tájékoztató jellegűek, és csak angol nyelven érhetőek el.
(none currently documented)
A 2.2.3-as teljesítési feltételhez kapcsolódó technikák és gyakori hibák - Nincs időzítés
Ebben a részben minden egyes, számmal jelölt tétel egy olyan technikát vagy technikák kombinációját jelöli, amelyet a WCAG Munkacsoport elegendőnek tart a jelen teljesítési feltételnek való megfeleléshez. A felsorolt technikák csak abban az esetben felelnek meg a teljesítési feltételnek, ha az összes WCAG 2.0 megfelelőségi követelmény teljesítésre került.
Elégséges (minimum) technikák
Egyéb technikák (javasolt) az 2.2.3-hoz
Bár a megfelelőség szempontjából nem számítanak követelménynek, az alábbi technikákat érdemes figyelembe venni a tartalomhoz való hatékonyabb hozzáférés elősegítésére. A felsorolt technikák közül nem mindegyik működik vagy hatékony bizonyos helyzetekben.
(Nincs jelenleg dokumentált)
A 2.2.3 kapcsán elkövetett gyakori hibák
A WCAG Munkacsoport a következő gyakran előforduló hibákat említi meg az 2.2.3-as teljesítési feltételre vonatkozóan.
(Jelenleg nincs dokumentált hiba)
Terminológia
- szinkronizált média
-
más formátummal és/vagy idő alapú interaktív alkotóelemekkel szinkronizált audio vagy videó az információ bemutatásához, hacsak a média nem számít egy szöveg médiaváltozatának, és ez egyértelműen jelölve van
- szükséges, alapvető
-
amennyiben eltávolítják, alapvetően megváltoztatja a tartalom információját vagy funkcióját, és az információ vagy a funkció nem érhető el más olyan úton, ami megfelelő
- valós idejű esemény
-
esemény, amely a) a megtekintéssel egy időben történik, és b) nem teljesen a tartalom által generált
Példa 1: Egy élő adás Internet-szolgáltatása (a megtekintéssel egy időben történik, és nem előre rögzített).
Példa 2: Egy on-line aukció, ahol az emberek licitálnak (a megtekintéssel egy időben történik).
Példa 3: Élő emberek interakciója egy virtuális világban avatárok segítségével (nem teljesen a tartalom által generált, és a megtekintéssel egy időben történik).